Розкажи мені про себе





 Розкажи мені про себе 





Виховна година   для учнів 5 класу
     підготувала    Зиборова  В.І.





2008               
 Мета. Ближче познайомитися з учнями класу, дізнатися про їхні інтереси, мрії; виховувати такі риси характеру як доброта, милосердя, дружба, товариськість.
 Обладнання. Вислови, прислів'я, приказки.
(Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти. Не той друг, що лащиться, а той, що печалиться. Дерево міцне корінням, а людина - друзями.)
Епіграф. Посієш вчинок - пожнеш звичку,
посієш звичку - пожнеш характер, посієш характер - пожнеш долю.
Вступне слово вчителя.
Сьогодні у нас година знайомства «Розкажи мені про себе». Сама тема говорить про те, що ми більше розкажемо один одному про себе, свої захоплення, мрії, бажання. Бо разом живемо в одній класній сім'ї, але чи знаємо один одного? Нашу розмову-знайомство мені хочеться почати словами відомого поета Василя Симоненка:
Ти знаєш, що ти - людина?
Більше тебе не буде
Ти знаєш про це чи ні?                    
 Завтра на цій землі,
Усмішка твоя - єдина.                     
Інші ходитимуть люди –
Мука твоя - єдина.                            
Добрі, ласкаві і злі.
Очі твої одні.
Сьогодні усе для тебе –
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба –
Гляди ж, не проспи.
Бо ти на землі - людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя - єдина,
Мука твоя - єдина,
 Очі твої - одні.
 Кожна людина живе на землі тільки одне життя, а тому варто задуматись над тим, як його прожити. Адже «більше тебе не буде завтра на цій землі, інші ходитимуть люди - добрі, ласкаві і злі». А яка згадка залишиться про тебе, що корисного зробиш ти, щоб люди не забули тебе?
 У кожного з нас від народження з'являються свої принципи: один любить спокій, буденність, простоту, скромність, інший - навпаки: неспокій, святковість, вишуканість. Одні ростуть і виховуються в сім'ях, де панує любов, злагода, людяність, достаток, а інші - в сім'ях, де можна почути сварки, образи, немає "повного достатку. Але кожен з нас зі своїм народженням одержав право на життя і повинен думати зараз над кожним своїм кроком, вчинком. Перед кожним з нас повинна бути якась мета, мрія, яку хочеться здобути, досягти.
А зараз кожен розкаже про себе, про свої улюблені заняття, мрії, бажання.
(Лине тиха мелодія, і учні розказують про себе.)
 Дуже важливо в житті мати товариша, подругу, з якими можна розділити свою радість і горе, поділитися найпотаємнішим. Справжній товариш ніколи не залишить в біді, з ним завжди приємно. Але пам'ятаймо при­слів'я: «Друга шукай, а знайдеш - тримай». Ми не повинні зраджувати дружбу, робити неприємне тому, з ким дружиш.
Практична робота «Як поведешся в такій ситуації?»
Учні читають завдання і висловлюють свої думки:
 1. Уяви, що ти з друзями знайшов загублений вчителем листок. На ньому - розв'язання завдань завтрашньої контрольної роботи. Друзі сказали тобі, якщо не скажеш вчителеві, то всім забезпечені хороші оцінки з контрольної роботи. Як ти зробиш? Послухаєш друзів? Повідомиш вчителя про знахідку?
2. Перед фізкультурою двоє учнів вирішили: давайте-но підемо з уроків. Якщо підуть усі - то нікому нічого не буде. Учні пішли, та потім виявилося, що дехто залишився. І серед них якраз ті двоє. Тих, що пішли з уроків, покарано. Як оцінюєте вчинок тих учнів, які організували втечу, а самі не втекли? А як - вчинок решти учнів, тобто тих, що втекли?
3. Декілька днів Оксана не з'являлася до школи. Ніхто: ні вчителька, ні учні не знали, що з нею сталося. І ось Оксана в школі. В неї дуже сумний вираз обличчя, в очах винуватість. На класних зборах вчителька і учні посварили Оксану за погане відвідування школи, знизили поведінку. Ніхто з однокласників не захистив дівчину. Оксана, вийшовши з класу, заплакала. Чи правильно поступили вчителька і учні? Що зробили б ви, будучи її однокласником чи однокласницею?
4. Кожного дня Марійка приходила в школу в іншому одязі. Всі дівчата тільки тихенько поглядали на неї, заздрили, а вона вихвалялася, що батько приїде з Німеччини і ще привезе. Однокласниці почували себе ніяково, тому що вся увага хлопців була звернута тільки на Марійку. Вона перестала дружити з своїми однокласницями, бо вважала їх несучасними. Як ви оцінюєте поведінку Марійки? Що зробили б ви, будучи її однокласником чи однокласницею?
5. Ви запропонували дружбу дівчині з сусіднього класу. Вона погодилась. Ви разом з нею ходите в школу, інколи готуєте уроки, слухаєте музику. Але одного разу ваш товариш сказав їй, що ви - нечесна людина, що, крім неї, у вас ще багато подруг. Дівчина, вислухавши це, не захотіла більше з вами спілкуватися, бачити вас. Хто винен у цьому? Як оцінюєте вчинок свого товариша? Чи продовжуватимете з ним дружити? Як плануєте помиритися з дівчиною?
6. Уяви таку ситуацію: у ваш клас поступила на навчання нова учениця (прибула з іншої школи). Твої однокласники не прийняли її, глузують з неї. Дівчата також не дуже охочі дружити з нею. А нова учениця почала подобатись тобі. Як ти діятимеш в такій ситуації?
- Підтримуватимеш однокласників і ніколи не заступатимешся за неї?
- Почнеш дружити з цією дівчиною і не звертатимеш ні на кого уваги?
- Просто будеш ждати і спостерігати, що буде далі?
- Чи поступиш якось інакше?
7. В тебе незабаром день народження. Хочеш запросити своїх друзів.
Весь час займаєшся прибиранням. І ось святковий торт на столі, всі
друзі зібралися. Ти запросив до столу і своїх батьків та молодшу
сестричку. Та дехто з гостей був проти того, щоб батьки були присутні. Як поступиш в такій ситуації?
8. Як ти уявляєш собі шкільну дружбу міх хлопцем і дівчиною? Чи віриш у те, що пізніше вона може перерости в любов?
9. Твій батько зловживає алкоголем. Твої шкільні друзі знають про це і постійно глузують з тебе. Що робитимеш в такій ситуації?
10. Якось однокласник запросив тебе послухати музику. Ти пообіцяв обов'язково прийти. І ось у тебе з'явився вільний час і ти згадав про запрошення. Коли прийшов до нього, то побачив ще багатьох хлопців. Вас швидко познайомили. А через деякий час тобі запропонували сигарети. Ти ніколи ще не курив. Як поступиш в даній ситуації?
Підсумок.
Як бачимо, в житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому треба бути, насамперед, розсудливим, розумним, не квапитись з рішеннями і висновками, вміти розрізнити, де справжня дружба, а де ні.
Наша розмова-знайомство підходить до кінця. Не знаю, чи були всі щирими, відвертими, чи почерпнули для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Бо, як сказав славний Кобзар Т. Шевченко, «...не гнилою колодою по світу валятись... А жити, серцем жити і людей любити».