« Мистецтво публічного виступу»

TPEHIHГ
« Мистецтво публічного виступу»
Мета: тренувати навички публічного виступу, розвивати вміння впливати на інших вербальними та невербальними засобами
Зміст  заняття
І Організаційний момент
ІІ Основна частина
2.1. Miнi - лекцiя «Публiчний виступ».
2.2. Вправа «Як зробити свою промову переконливою ».
2.3 .Iнформацiйне повiдомлення «Стиль промови».
2.1 Miнi - лекцiя «Публiчний виступ».
Тренер запитує учасникiв про  власний досвiд виступiв, труднощi, якi вини кали пiд час цих виступiв. Можливо, хтось зможе  навести приклади вдалих та невдалих виступiв вiдомих людей.  Якi найбiльш та найменш вдалi моменти виступiв  запам'яталися, яка структура виступу, на думку учасникiв, є ащою?
П час виступу якогось оратора основна увага зосереджується на його
зовнішньому виглядi (93 %); водночас необхiдно, щоб вербальна та невербальна інформації  вiдповiдали одна однiй; пiд час виступу краще триматися природно (постать - струнка, жестикуляцiя - вiльна, міміка - жива, посмiшка ­ обовязкова, але не «гумова», погляд - на слухача, а не на стелю,  чи у вiкно, голос - природний, не крикливий). При першому спілкуванні з людииою невербальнiй  комунікації придiляпься 55 % уваги,  тембру голосу та інтонації - 38 % i інформації - лише 7 %.
·        Підготовка до виступу. Готуючись до виступу, потрібно усвідомити відповіді на такі питання:
ХТО – ким ти є для слухачів?
ДО КОГО – до кого звертаєшся?
ЧОМУ – якої мети маєш досягти?
ЩО – що хочеш сказати?
ЯК – яку форму матиме виступ?
КОЛИ – коли виступатимеш?
·        Як виступатимеш?
-         Продумай тему й основні моменти свого виступу;
-         Запиши виступ повністю;
-         Відкоригуй свій текст;
-         Підготуй тези виступу;
-         Визнач стиль виступу.
    • Структура ВИСТУПУ:  вступ,  розвиток думки , завершення (скажи, про що говоритимеш; скажи це; скажи, про що говорив).
- На початку виступу завоюй увагу слухачiв, здобудь їхні симпатiї та оголоси мету своєї промови.
- В основнiй частинi не вживай бiльше 3-х aргументів.
- Пiд час завершення пiдсумуй сказане, зроби останнiй «штрих» (це може бути цитата, анекдот, гасло, питання, бачення майбутнього) i не забудь подякувати слухачам.
   • Як  боротися з хвилюванням: запиши виступ, але не вчи його напам'ять. Пам'ятай, що аудиторiя налаштована позитивно. Попроси перед виступом, щоб тебе хтось послухав. Пам'ятай, що слухачi не знають про твої страхи, i завжди можна скористатися паузою!
2.2   Практичні вправи «Як зробити свою промову переконливою»
Завдання
Знайди аргументи, які можуть переконати:
1.     Займатися бігом вранці : а) даму середніх років; б) літнього чоловіка.
2.     Кинути палити: а) шестикласника; б) тридцятирічну жінку.
3.     Здати одяг у хімчистку: а) малозабезпеченого громадянина; б)процвітаючого бізнесмена.
 2.3    Інформаційне повідомлення « Стиль промови»
Добираючи стилі мовлення слід памятати, що є :
·        Розмовний стиль;
·        Науковий стиль;
·        Офіційно – діловий стиль;
·        Публіцистичний стиль;
·        Художній стиль.
Вправа 1
Впишіть у рядок стиль мовлення який, на вашу думку, буде доречним:
-         На політичному мітингу;
-         На святковій вечері;
-         На телевізійній   презентації організації.
Вправа 2 (робота в парах)
Продумайте оптимальний вихід зі становища під час виступу в таких ситуаціях :
1.     Слухач вимагає додаткової інформації, яку ви не можете надати__________________________
2.     Слухач намагається висловити лише свою думку, наголосити потребу свого втручання_______________________________
3.     Слухач повторює з невеликими змінами питання, на які ви вже відповіли__________________________________________________
Підбиття підсумків.